Laserterapi

Laserterapi kan hjælpe, hvis du er ramt af neglesvamp. Helingstiden kan reduceres med op til 75%. Virusangreb og bakterieinfektioner bekæmpes hurtigt og effektivt.

Følgende er typiske eksempler. laserbehandling-fodklinikken-aabenraa

Forstuvning heler fuldstændigt op på seks til otte dage.

Forkølelsessår forsvinder på to til tre dage.

Tennisalbue kureres på fire til fem behandlinger.

Skinnebenssår heler op på to til tre uger.

Musearm kureres på fire til fem behandlinger.

Gigtsmerter lindres betydeligt.

Hvor tit skal man behandles?

Det er helt individuelt og afhænger af problemets karakter, og om det er en akut opstået skade eller en langvarig overbelastningsskade. Det typiske omfang ligger dog mellem en til fem behandlinger over to til tre uger.

Gør det ondt?

Selve laserterapien er smertefri og kan i nogle tilfælde opleves som en svag prikken eller snurren. En laserbehandling tager typisk 10-20 minutter og kombineres ofte med anden behandling.

Er der ingen bivirkninger?

Der kan højst være tale om behandlingsreaktioner i form af en forøget irritation, uro og murren i det behandlet område. Dette er ganske normalt og aftager i løbet af 12-14 timer.

Hvem skal ikke bruge laserterapi?

For gravide, epileptikere samt hjerte- og cancerpatienter er der visse områder, der ikke bør behandles. Hvis du tilhører en af disse grupper, så gør opmærksom på det, inden behandlingen påbegyndes. Spørg din egen læge, hvis du er i tvivl.

Hvad er laser?

Laser er en speciel form for forstærket lys, der er ensrettet, velordnet og koncentreret. Laser er meget rent lys med evnen til at trænge dybt ind i vævet. Laserlyset stimulerer den enkelte celle, akkurat ligesom sollyset giver energi til planter via fotosyntese.

Er laser ikke farligt?

Det kommer an på styrken. Laser anvendes i mange forskellige styrker, og det anvendes lige fra at skære i stålplader til aflæsning af CD’er. Laser anvendes også til kirurgi og til laser-pointers.